Портфоліо проекту з теми "Прямокутний паралелепіпед. Куб" (Математика 5 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

Прямокутний паралелепіпед. Куб

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Математика

Інформатика

Трудове навчання

Вік учнів, клас

5 клас (10-11 років)

Стислий опис проекту

Ключове питання

Строгість у всьому - чи добре це?

Тематичні питання

1. Яке місце прямокутного паралелепіпеда в геометрії?

2. Як часто в спорудах використовують прямокутні паралелепіпеди та куби?

3. Чи потрібні у повсякденному житті знання про прямокутний паралелепіпед і куб?

Змістові питання

1. Що таке прямокутний паралелепіпед?

2. Куб - це прямокутний паралелепіпед, чи щось більше?

3. Чи можна уявити сучасну науку без знання паралелепіпеда?

4. Де в повсякденному житті ми використовуємо прямокутний паралелепіпед? Куб?

5. Які існують одиниці об'єму?

6. Як обчислити об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба?


Навчальний проект розроблено відповідно до навчальної програми математики для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Розділ: «Геометричні фігури і величини», тема: «Прямокутний паралелепіпед. Куб».

В процесі роботи над проектом учні діляться на три групки: «Теоретики», «Журналісти» і «Практики».

«Теоретики» опрацьовують різну літературу, здійснюють пошук інформації в мережі Internet, розглядають теоретичні відомості про прямокутний паралелепіпед і куб, виготовляють брошуру з теми.

Перед «Журналістами» ставиться завдання відшукати задачі різного типу та рівня складності з заданої теми і здійснити розробку невеликого електронного задачника у формі презентації.

«Практики» ж застосовують набуті знання на практиці, виготовляють настільний календар.

В процесі роботи учні активно використовують блоги для обміну інформацією та для написання власних відгуків про проект та свої враження про нього. Результати роботи над проектом будуть представлені кожною групою безпосередньо на захисті проекту, який бути проходити у формі свята «Юні умільці», на яке будуть запрошені батьки і вчителі.

План вивчення теми

План вивчення теми

План впровадження проекту

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Впродовж всього проекту проводиться оцінювання. Для оцінювання навчальних потреб учнів, їх попередніх знань про прямокутний паралелепіпед і куб на початку вивчення теми вчитель організовує обговорення ключового запитання проекту, пропонує учням розроблену ним презентацію, а також таблицю «ЗХД» для визначення рівня знань учнів щодо даної теми. Також учні відповідають на питання опитувальника. На кожному із етапів роботи над проектом учні опрацьовують літературу, шукають відповідну інформацію в мережі Інтернет, здійснюючи при цьому записи у блозі щодо результатів виконаних робіт (там же вони можуть задавати свої запитання вчителеві щодо роботи над завданнями проекту). Учні з самого початку роботи над проектами використовують Контрольний список самоспрямування у навчанні, щоб скеровувати своє навчання, відслідковувати тенденції та здійснювати самооцінку свого просування у навчанні. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів. Для оцінювання створених учнями публікації та електронного задачника, вчителем створено відповідно Форма оцінювання публікації та Форма оцінювання презентації (електронного задачника). Модель настільного календаря оцінює журі, до якого входитимуть вчителі та батьки; оцінювання відбудеться на самому захисті проекту. Наприкінці роботи над проектом проводиться дослідження діяльності учнів вчителем за допомогою Форми оцінювання блогу, захист та презентація проекту.

Діяльність учнів та вчителя

Початковий етап

1. Вчитель оголошує тему навчального проекту і розповідає про метод проектів.

стор.1
стор.2


2. Пропонує презентацію проекту (1).

3. Ознайомлює з ключовими та тематичними питаннями.

4. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за допомогою таблиці «ЗХД».

5. Учні обговорюють висунуту проблему. Відповідають на питання опитувальника.

6. Вчитель проводить консультацію з тими учнями, які невірно дали відповіді на запитання і допомагає їм засвоїти матеріал.

7. У проекті учні об’єднуються у такі групи: «Теоретики», «Журналісти» і «Практики».

8. Учні отримують зразок буклету[1][2], електронного задачника у формі презентації та моделі настільного календаря, виготовлених іншими учнями.

9. Група «Теоретиків» отримують Інструкцію до створення публікацій

10. Учні опрацьовують запропоновані зразки та оцінюють їх.

11. Учні повідомляють вчителя про результати оцінювання учнівських зразків та пропонують шляхи можливого їх вдосконалення.

12. Якщо в учнів виникнуть якісь труднощі в процесі дослідження, вчитель може організовувати спільне обговорення відповідних проблем, для максимального залучення учнів до їх спільного вирішення.

13. Для пошуку потрібних відомостей вчитель пропонує учням список сайтів.

14. Вчитель пропонує учням самостійно знайти ще один сайт (ресурс).

15. Вчитель пропонує учням оцінити якість, надійність та достовірність знайденого ними ресурсу.

(1) Вступна презентація призначена для ознайомлення учнів з основними положеннями проекту, його тематикою та спрямованістю. Учні можуть попередньо для себе з’ясувати, яку саме роль під час роботи над проектом вони хочуть виконувати (теоретиків, журналістів, чи практиків). Останній слайд презентації та зокрема прикріплений до нього документ із так-званою таблицею «ЗХД» призначений для попереднього оцінювання теоретичних знань та практичних навичок учнів, що допоможе вчителеві в організаційній роботі, а саме в розподілення учнів на групки.

Безпосередня робота над проектом

Спільна робота над навчальними проектами в групах в режимі реального часу разом з іншими учасниками, яка буде реалізуватися з допомогою блогу та миттєвих повідомлень. Вчитель пропонує учням створити власний блог, де вчитель зможе спостерігати за його успіхами та рівнем засвоєння матеріалу.

На кожному із етапів роботи над проектом учні опрацьовують літературу, шукають відповідну інформацію в мережі Інтернет, здійснюючи при цьому записи у блозі щодо результатів виконаних робіт (там же вони можуть задавати свої запитання вчителеві щодо роботи над завданнями проекту). Учні з самого початку роботи над проектами використовують Контрольний список самоспрямування у навчанні, щоб скеровувати своє навчання, відслідковувати тенденції та здійснювати самооцінку свого просування у навчанні. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів.

Заключний етап

Для оцінювання створених учнями публікації та електронного задачника, вчителем створено відповідно Форма оцінювання публікації та Форма оцінювання презентації (електронного задачника). Модель настільного календаря оцінює журі, до якого входитимуть вчителі та батьки; оцінювання відбудеться на самому захисті проекту. Наприкінці роботи над проектом проводиться дослідження діяльності учнів вчителем за допомогою Форми оцінювання блогу, захист та презентація проекту.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Лобур Юрій Миколайович

Фах, навчальний предмет

вчитель математики

Навчальний заклад

В.Ходачківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Місто\село, район, область

с В.Ходачків, Козівський р-н, Тернопільська обл.

Контактні дані

yura1993lobur [at] ukr.net

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

жовтень-листопад 2014 року

Місце проведення тренінгу

ТНПУ ім. В.Гнатюка

Тренери

Барна Ольга Василівна

Шмигер Галина Петрівна